Boek

Nieuw handboek “EU State Aids”

Het doet het Europa Instituut genoegen aan te kondigen dat op 21 november 2016 de 5e druk is verschenen van het handboek “EU State Aids” (31 hoofdstukken, 1500 pagina’s).

Leigh Hancher, Tom Ottervanger, Piet Jan Slot
28 november 2016
Website Sweet & Maxwell

De editors zijn nauw verbonden (geweest) met het Europa Instituut: Tom Ottervanger (hoogleraar EU en mededingingsrecht aan het Europa Instituut), Leigh Hancher (hoogleraar EU recht in Tilburg en voorheen universitair docent aan het Europa Instituut) en Piet Jan Slot (prof. em. en voormalig directeur van het Europa Instituut). Twee hoofdstukken zijn geschreven door collega’s van het Europa Instituut: Maarten Aalbers (promovendus, met Paul Adriaanse, universitair hoofddocent) en Ben Van Rompuy (universitair docent).

Het boek omvat een gedetailleerde beschrijving en uitleg van alle materiële en procedurele aspecten van het Europese staatssteunrecht met veel aandacht voor de beslissingen van de Commissie en de rechtspraak van het Gerecht en het Hof. Het werk is een onmisbaar hulpmiddel voor iedereen die met staatssteunrecht in aanraking komt, als advocaat, ambtenaar, rechter, toezichthouder, wetenschapper of als econoom.

Meer informatie kunt u hier vinden.