Een geslaagde derde editie van de Universiteit Leiden Academy Week

In de week van 11 tot en met 15 maart vond de Universiteit Leiden Academy Week plaats. Met ruim 450 aanmeldingen en een programma met veertien verschillende webinars en workshops over het onderwijsaanbod voor professionals was ook deze editie weer een succes.

De Universiteit Leiden biedt een breed scala aan onderwijsprogramma’s aan voor professionals, van korte cursussen tot volledige masteropleidingen. Tijdens deze Universiteit Leiden Academy week konden nieuwsgierige professionals kennismaken met de mogelijkheden om hun carrière een boost te geven, nieuwe vaardigheden op te doen of hun kennis te verbreden.

Kennismaken met het ruime aanbod voor professionals

Dit was alweer de derde editie die georganiseerd is mede door alle aanbieders van het potsacademische aanbod van Universiteit Leiden. Net als tijdens de vorige editie verzorgde het Dual PhD centre een drukbezochte webinar over de mogelijkheden om te promoveren tijdens je carrière. Een ruim aantal professionals leerde over de masteropleiding Cyber Security  en Population Health Management en ook het Kenniscentrum Psychologie en Economisch Gedrag organiseerde weer een webinar over hun aanbod aan cursussen over psychologie op de werkvloer.

Het programma bestond ook uit nieuwe webinars die een ware toevoeging bleken te zijn aan de Universiteit Leiden Academy Week. Zo organiseerde het ICLON een webinar voor professionals die geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden om leraar te worden in het voortgezet onderwijs en gaf het Academisch Talencentrum een introductie tot de cursussen Zakelijk Engels en Nederlandse Gebarentaal. Een andere nieuwe webinar stond in het teken van duurzaam ondernemen en de juridische vraagstukken rondom milieu- en mensenrechten die hierbij komen kijken. Deze werd verzorgd door de Leiden Law Academy, evenals de webinar Artificial Intelligence, Recht en Ethiek. Daarnaast verzorgde het LUMC voor het eerst een webinar over de deeltijd master Health, Ageing and Society, speciaal ontwikkeld voor professionals die een belangrijke rol willen spelen in het vernieuwen van ons zorgsysteem.

Naast deze online webinars werden twee fysieke workshops in Den Haag georganiseerd door het Centre for Professional Learning. Zowel de lezing over soevereinen en de workshop ‘inclusief leiderschap voor depolarisatie’ zaten binnen zeer korte tijd vol en werden goed ontvangen door de doelgroep.

Interactie tussen de wetenschap en het werkveld

Tijdens deze interactieve webinars en workshops is veel kennis en inspiratie gedeeld. Niet alleen konden professionals kennis maken met het diverse opleidingsaanbod van Universiteit Leiden, ook was er de mogelijkheid voor wetenschappers en docenten om de doelgroep te leren kennen. De webinars en workshops lieten dan ook de ruimte voor mooie interacties tussen de wetenschapper en de professionals uit het werkveld.

Universiteit Leiden Academy

De Universiteit Leiden Academy brengt het universitair onderwijs voor professionals samen, van korte cursussen tot masteropleidingen. Onze toegewijde docenten bieden u wetenschappelijke kennis en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de professionele praktijk. Of u nu werkzaam bent in de wetenschap, overheid, zorg, juridische sector of het bedrijfsleven, wij hebben een opleiding die u verder helpt groeien.

Meer weten? Klik hier