Ouders gezocht voor onderzoek 'Cool Little Kids'

Nina Komrij en Leonie Vreeke willen voorkomen dat angst bij jonge kinderen zich ontwikkelt tot een angststoornis. Hun onderzoekt richt zich op ouders van kinderen die bijvoorbeeld lastig afscheid kunnen nemen of moeite hebben om zonder hun ouders te zijn. Lees het interview bij Sleutelstad.

“Het blijkt dat kinderen die iets meer verlegen en teruggetrokken zijn dan andere kinderen van dezelfde leeftijd een groter risico hebben op een angststoornis op latere leeftijd”

Aanmelden

Momenteel wordt nog gezocht naar participanten voor de programma’s vanaf maart. Ouders van verlegen en teruggetrokken kinderen binnen de leeftijdsgroep van 3 tot 6 jaar oud kunnen zich aanmelden via de website van Universiteit Leiden.

Lees hier het gehele interview: Universiteit Leiden zoekt participanten voor onderzoek 'Cool Little Kids' (31 januari)