House of Misconceptions

Prof. Maartje van der Woude, hoogleraar Rechtssociologie, organiseert samen met kunstenaarscollectief Liquid Society het House of Misconceptions op 6 en 26 september 2021.

Het House of Misconceptions neemt je mee in de wereld van impliciete en expliciete beelden en vooroordelen die mensen hebben over de samenleving maar vooral over elkaar en in het bijzonder over groepen 'anderen'. Deze 'anderen' kunnen opvallen vanwege een andere huidskleur of andere culturele en relgieuze gebruiken en normen. Maakt onbekend inderdaad onbemind? En zo ja, hoe bewust zijn we ons daarvan? Hoe belemmert ons dat van het leiden van een vol en rijk leven? House of Misconceptions nodigt je uit om in contact te treden met de schaduwzijde van je percepties en daar met jezelf en met elkaar over in gesprek te treden.

Festival 2030

Van 25 augustus tot 26 september 2021 laten we in Leiden zien hoe allerlei mensen en organisaties bijdragen aan een betere, eerlijkere en meer duurzame wereld.

Festival 2030 is een cultureel-maatschappelijk festival voor iedereen die bijdraagt aan de duurzame ontwikkelingsdoelen (sdg’s) of dit wil doen. Het festival brengt een groot aantal activiteiten van ondernemers, activisten, ambtenaren, studenten, onderzoekers, jongeren en anderen bij elkaar. En we gaan op zoek naar het antwoord op de vraag: hoe geven we samen de toekomst vorm?