Maartje van der Woude verzorgt dieslezing voor Universitas Indonesia

Hoogleraar Law & Society Maartje van der Woude geeft op 5 november een lezing voor de Universitas Indonesia ter gelegenheid van de 96e dies natalis van deze universiteit.

Maartje van der Woude

Van der Woude werd voor de lezing benaderd door de afdeling Law, Society & Development, onderdeel van de Faculty of Law. De afdeling staat bekend om zijn interdisciplinaire benadering van rechtssociologische vraagstukken, waar Van der Woude zich ook mee bezighoudt.

In haar bijdrage zal Van der Woude aan de hand van discussies in binnen- en buitenland over de T-shaped lawyer, maar ook aan de hand van een aantal concrete vraagstukken op het terrein van migratie, nationale veiligheid en openbare orde, ingaan op het belang en de waarde van interdisciplinair rechtssociologisch onderzoek. 'Daarnaast zal ik vanzelfsprekend ook aandacht besteden aan de uitdagingen van het doen van dergelijk onderzoek en de waardering van dergelijk onderzoek door de binnen- en de buitenwacht', zegt Van der Woude.

De Universitas Indonesia houdt de dies natalis op 5 november. De lezing is na aanmelding online te volgen via Zoom. Bekijk hier meer informatie over de aanmelding.