Maartje van der Woude spreekt op Cleveringabijeenkomst 2020

Alle Leidse alumni, studenten en andere geïnteresseerden zijn online welkom op woensdagavond 25 november 2020 bij de Engelstalige, online Cleveringabijeenkomst Leiden met als titel ‘De corrosie van internationale betrekkingen’.

Maartje van der Woude

Prof. Maartje van der Woude, hoogleraar Rechtssociologie, is een van de sprekers op deze avond. Verder komen prof. Theo Brinkel, prof. Erwin Muller en prof. Alexander Rinnooy Kan aan het woord.

Het Leids Universiteits Fonds organiseert tezamen met alumnicomités sinds 1946 jaarlijks wereldwijd Cleveringabijeenkomsten om de beroemde protestrede gehouden door professor Rudolph Cleveringa op 26 november 1940 te gedenken.

Dit jaar is het door de Covid-19-uitbraak lastig om de traditie van een live Cleveringabijeenkomst in diverse steden en landen voort te kunnen zetten. Het Cleveringacomité Leiden heeft daarom gekozen voor een online Cleveringadebat op 25 november 20.00 uur (Nederlandse tijd) vanuit het Groot Auditorium. Dat is dezelfde plek waar professor Cleveringa tachtig jaar geleden zijn vlammende betoog hield.

Kijk hier voor meer informatie over het programma en de aanmelding.