Outstanding Reviewer Award 2019

Als een van drie genomineerden ontving prof. dr. Jean-Pierre van der Rest deze week de Outstanding Reviewer Award 2019 van de Cornell Hospitality Quarterly. Van der Rest werd geprezen om zijn kritische blik (double-blind peer review) op artikelen die werden ingediend bij dit voorname wetenschappelijke tijdschrift van de Cornell University. In de woorden van de hoofdredacteur: “De analyse en inzichten van Ming, Nancy en Jean-Pierre, en vele anderen, waren buitengewoon nuttig bij mijn inspanningen om beslissingen te nemen. Ik voel me erg gezegend om met zulke geweldige wetenschappers samen te werken - jullie maken mijn werk allemaal een stuk gemakkelijker! "

Outstanding Reviewer Award

Deze Outstanding Reviewer Award erkent jaarlijks drie wetenschappers die de meest constructieve, welwelwillende en deskundige peer review hebben gegeven. De Cornell Hospitality Quarterly is een double-blind peer-reviewed wetenschappelijk tijdschrift dat in 1960 werd opgericht. Het wordt door Sage Publications in samenwerking met Cornell University School of Hotel Administration (SC Johnson College of Business) uitgegeven. Het tijdschrift heeft momenteel een 5-jarige SSCI-impactfactor van 3,833, een acceptatiegraad van 13%, en behoort tot de zeer goed aangeschreven wetenschappelijke tijdschriften op het gebied van gastvrijheid, sport & toerisme (21/56), management (96/226), en sociologie (15/150). In 2019 had het tijdschrift 178.383 downloads en een oplage van 10.590 kopij.

Winnaars 2019:

• dr. Ming Cheng, Suffolk University;
  • prof. dr. Nancy McGehee, Virginia Tech;
  • prof. dr. Jean-Pierre van der Rest, Leiden University.