Besluitvorming in de onderneming - BLRN call for proposals

Het Business & Liability Research Network (BLRN) – een samenwerkingsverband van de afdelingen Ondernemingsrecht en Bedrijfswetenschappen van de Leiden Law School – lanceert een call for proposals voor het boekproject met als thema Corporate and Organizational Decision-Making. Aanmeldingen zijn welkom tot en met 30 september 2019.

Corporate and organizational decision-making krijgt toenemende aandacht door de impact van technologische ontwikkelingen, discussies over corporate governance en praktijkvoorbeelden van (gebrekkige) besluitvormingsprocessen.

In dit project streeft BLRN ernaar corporate and organizational decision-making te belichten vanuit een multidisciplinair perspectief. BLRN zoekt daarbij voorstellen die vanuit een juridisch en/of bedrijfskundig perspectief aansluiten bij één van de drie onderzoekspijlers van BLRN: (i) Good Corporate Governance, (ii) Distress & Insolvency en (iii) Future Business Structures.

Dit omvat bijvoorbeeld de verhouding tussen corporate governance en ondernemerschap, op welke wijze diverse actoren in insolventie dienen te handelen en de impact van technologische ontwikkelingen op het bestuur en de werking van ondernemingen. Meer suggesties zijn opgenomen in de call for proposals.

Onderzoeksvoorstellen

BLRN zoekt bijdragen uit zowel de praktijk als academische wereld. Dit kan een individuele of gezamenlijke Engelstalige bijdrage zijn waarbij een mono- of multidisciplinaire onderzoeksmethode wordt gebruikt.

Stuur uiterlijk 30 september 2019 een proposal met het onderzoeksidee naar: blrn@law.leidenuniv.nl. Een panel van experts zal vervolgens de inzendingen beoordelen.

Zie voor meer informatie de call for proposals.