Helen Pluut ontvangt nominatie voor prestigieuze Kanter Award

Vorig jaar publiceerde Helen Pluut met haar co-auteurs het artikel “Social support at work and at home: Dual-buffering effects in the work-family conflict process” in het tijdschrift Organizational Behavior and Human Decision Processes. Dit artikel is nu genomineerd voor de jaarlijkse Rosabeth Moss Kanter Award for Excellence in Work-Family Research.

Deze internationale prijs heeft tot doel om uitstekend onderzoek op het gebied van werk en familie onder de aandacht te brengen bij academici, consultants en mensen uit de praktijk. Ook wil de prijs een debat stimuleren over wat nu de kwalitatief goed onderzoek is en hoe deze standaarden verder verhoogd kunnen worden. De prijs is een gezamenlijk project van het Center for Families van Purdue University en het Boston College Center for Work and Family.

De Kanter Award identificeert de “best of the best” onderzoeken waarop toekomstig onderzoek zou moeten voortbouwen. Aan de prijs ligt een rigoureus reviewproces ten grondslag waarbij dit jaar ruim 60 vooraanstaande wetenschappers van over de hele wereld als commissie meer dan 2500 artikelen onder de loep namen. Die artikelen zijn gepubliceerd in 83 verschillende Engelstalige toptijdschriften. Helens artikel heeft de officiële eer van Kanter Nominee voor het jaar 2019 ontvangen en behoort daarmee tot de top 15 artikelen van het jaar.

Referentie: Pluut, H., Ilies, R., Curseu, P. L., & Liu, Y. (2018). Social support at work and at home: Dual-buffering effects in the work-family conflict process. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 146, 1-13.