Hans-Martien ten Napel schrijft artikel voor LSE Religion and Global Society Blog

Op 15 juli 2019 heeft Hans-Martien ten Napel de aftrap gegeven voor een nieuwe serie over het recht op vrijheid van godsdienst en levensovertuiging op het interdisciplinaire Religion and Global Society Blog van de London School of Economics.

In het artikel, getiteld ‘The Natural Law and Natural Rights Tradition: A Foundation for Religious Freedom’, gaat hij onder meer in op de Commission on Unalienable Rights die onlangs door het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken is ingesteld. Deze commissie, die onder voorzitterschap staat van Harvard-hoogleraar Vergelijkend constitutioneel recht Mary Ann Glendon, ‘will provide fresh thinking about human rights discourse where such discourse has departed from our nation's founding principles of natural law and natural rights’.

Het artikel voor het LSE Religion and Global Society Blog is onder meer gebaseerd op een presentatie die Hans-Martien hield tijdens het afsluitende plenaire panel van de conferentie ‘Global Human Rights at Risk? Challenges, Prospects, and Reforms’, die op 6-7 juni 2019 plaatsvond aan de Campus Den Haag.

Photo by Amaury Gutierrez on Unsplash