Masterclass Arbeidsrecht bezoekt de Eerste Kamer en De Brauw Blackstone Westbroek

Maandag 15 april en donderdag 18 april bezochten de studenten van de Masterclass Arbeidsrecht achtereenvolgens de Eerste Kamer en De Brauw Blackstone Westbroek.

Eerste Kamer

Mevrouw Broekers-Knol (voorzitter Eerste Kamer) praatte de studenten bij over de functionaliteit van de Eerste Kamer in ons staatsbestel. Daarna kregen de studenten de kans vragen te stellen. Broekers-Knol deed de oproep aan de studenten om zich in de toekomst actief in te blijven zetten voor de democratie. Als afsluiting hebben zij de kans gehad om de Eerste Kamer van binnen te bewonderen. Een mooie, maar vooral leerzame en unieke dag die mede mogelijk werd gemaakt door Yvonne Erkens (universitair hoofddocent Sociaal recht) en Ankie Broekers-Knol waarvoor dank.

De Brauw Blackstone Westbroek

Op donderdag 18 april bracht de Masterclass Master Arbeidsrecht een bezoek aan de Brauw Blackstone Westbroek. Vooraf kreeg de groep de mogelijkheid een casus te bestuderen die zij met advocaat Irina Timp verder konden uitdiepen. Dit gaf de studenten een mooi en uitzonderlijk kijkje in de wereld van het cassatierecht. Hierna kregen zij de mogelijkheid om met cliënte zelf in gesprek te gaan. Dit was erg leerzaam om als aanstaand jurist een beeld te krijgen hoe een dergelijk proces door een cliënt wordt ervaren. Na een rondleiding door het pand werd de dag afgesloten met een borrel met meerdere kantoorgenoten. Deze dag werd mogelijk gemaakt voor advocaat Irina Timp, Stefan Sagel (hoogleraar arbeidsrecht) en cliënte waarvoor dank.

Meer informatie over de Masterclass Arbeidsrecht