Conferentie over de toekomst van de rechtswetenschap

De recent opgerichte ‘Werkgroep Rechtswetenschap’ organiseert op vrijdag 24 mei in Utrecht een conferentie over ‘de toekomst van de rechtswetenschap’, waaraan Joanne van der Leun en Jannemieke Ouwerkerk een bijdrage leveren.

De Werkgroep Rechtswetenschap is een platform van rechtswetenschappers die in verschillende wetenschappelijke functies werkzaam zijn aan een van de Nederlandse universiteiten. Aanleiding voor het vormen van de Werkgroep is de opvatting dat de toegenomen nadruk op het verwerven van externe onderzoeksfinanciering, onder andere door teruglopende rijksfinanciering, ertoe noopt de taak en inhoud van de rechtswetenschap te (her)formuleren. De conferentie beoogt daarom een gezamenlijke reflectie te bewerkstelligen op inhoud en eigenheid van de rechtswetenschap en op de vraag of en hoe rechtswetenschap de regie kunnen behouden/versterken op inhoud, organisatie en financiering van rechtswetenschappelijk onderzoek.

Voor meer informatie, het programma en aanmelding, raadpleeg de website van de Werkgroep Rechtswetenschap.