Inauguratie Young Academy Leiden

Woensdag 20 maart jl. vond de inauguratie van de eerste leden van de Young Academy Leiden (YAL) plaats in de Lorentzzaal van het Kamerlingh Onnesgebouw. De ceremonie werd geopend door rector magnificus Carel Stolker, gevolgd door Quentin Bourgeois die namens het oprichtingscomité de leden van de YAL toesprak. Vervolgens sprak Tom Louwerse in zijn rol als YAL-voorzitter het publiek toe. Ter afsluiting werd het logo van de YAL onthuld door vicerector Hester Bijl.

Vanuit de Faculteit der Rechtsgeleerdheid zijn Helen Pluut en Olaf van Vliet gekozen voor de Young Academy Leiden. Helen is bovendien vicevoorzitter van de YAL. Zij werd tijdens de borrel gefeliciteerd door haar collega’s van de afdeling Bedrijfswetenschappen met een mooie bos bloemen.

Een week eerder hadden Helen en Olaf, samen met een paar andere leden van de YAL, de eer om tafelgenoot van de rector magnificus te zijn bij het jaarlijkse Pieterskerkgala.

Benieuwd naar alle 13 leden van de Young Academy Leiden? Bekijk dan dit filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=L6rmxSAkLOE