Nieuwe druk Leids onderwijshandboek bestuursrecht

Zojuist is de nieuwe druk verschenen van het handboek Bestuursrecht in het Awb-tijdperk. Met de Algemene wet bestuursrecht als vertrekpunt, neemt dit boek de lezer op beknopte, maar volledige wijze mee langs het boeiende vakgebied van het bestuursrecht.

Er wordt zo kennis gemaakt met alle relevante thema’s, tot leven gebracht door concrete casussen uit de rechtspraak. Door deze opzet is het boek ook heel geschikt voor juridische studenten die een andere richting volgen dan het Nederlands recht. De toegankelijke benadering helpt hen het bestuursrecht op hoofdlijnen te verkennen. Naast andere literatuur is het boek ook geschikt voor verdiepende vakken, zowel in het wetenschappelijk onderwijs, als hoger beroepsonderwijs.

De auteurs zijn allen verbonden (geweest) aan de Leidse afdeling staats- en bestuursrecht. De auteurs zijn:  Tom Barkhuysen, Willemien den Ouden, Ymre Schuurmans, Christien de Kruif, Michiel Tjepkema en Jacobine van den Brink.