Afshin Ellian en Bastiaan Rijpkema publiceren nieuwe internationale bundel over weerbare democratie bij Springer

Hoe kunnen partijverboden gerechtvaardigd worden? Welke partijen zijn in Europa eigenlijk verboden – en waarom? Werken weerbare democratie-maatregelen? En ontstaat er een internationaalrechtelijk concept van weerbare democratie?

Deze en andere vragen worden behandeld in de bundel Militant Democracy: Political Science, Law and Philosophy die vorige week verschenen is bij Springer in de serie Philopsophy and Politics – Critical Explorations. De bundel, onder redactie van Afshin Ellian en Bastiaan Rijpkema van de afdeling Encyclopedie, brengt internationale onderzoekers met een trackrecord op het gebied van weerbare democratie samen. Het is de meest up-to-date bundel over het zeer actuele onderwerp van democratische zelfverdediging – en de eerste uitdrukkelijk multidisciplinaire collectie, met bijdragen van politicologen, juristen en rechtsfilosofen.

Meer informatie is beschikbaar op de website van Springer. Een preview van het boek is beschikbaar in Google Books.

Met bijdragen van o.a.:

• Ivan Ermakoff – Professor of Sociology, University of Winsconsin-Madison, V.S; Directeur d’études de l’EHESS, Frankrijk
  • Christian Walter – Professor of Public International Law and Public Law, Ludwig-Maximilians-University Munich
  • Angela Bourne – Associate Professor, Institute of Social Science and Business, Roskilde University, Denmark