Kom naar het GLOBTAXGOV-seminar over belastingconcurrentie

Wat betekent belastinghervorming in de VS? Hoe groot is de invloed van belastingontwijkende multinationals op belastingconcurrentie in ontwikkelde en ontwikkelingslanden? En wat zijn de problemen met belastinguitgaven? Op 7 november vindt hierover een GLOBTAXGOV-T20-seminar plaats op de Campus Den Haag van de Universiteit Leiden.

Onderzoekers (onder wie promovendi, universitair docenten en hoogleraren op het gebied van belasting en economie), maar ook politici, bedrijven, belastingadviseurs, ondernemingsorganisaties en ngo's zijn uitgenodigd om te discussiëren over de belastingagenda van de G20. Onze aanbevelingen over belastingconcurrentie en belastinguitgaven zullen worden gepresenteerd aan de G20, alsmede ons project GLOBTAXGOV.

De sprekers zijn Leiden-alumnus Stef van Weeghel (PwC), Koen Caminada (hoogleraar Universiteit Leiden), Aart Roelofsen (ministerie van Financiën), Rocus van Opstal (CPB) en de auteurs van de beleidsnota Agustin Redonda, Christian von Handelwang en Irma Mosquera Valderrama. De moderatie van het seminar is in handen van Koos Boer.

Het seminar vindt plaats op 7 november tussen 13.00 en 17.30 uur op de Campus Den Haag, locatie Wijnhaven, Turfmarkt 99. Inschrijving en meer informatie via de website van GLOBTAXGOV.