Masterclass voor alumni over inclusief leiderschap

Op dinsdag 12 juni vond de alumni masterclass ‘Inclusief leiderschap’ plaats. Alumni van de Universiteit Leiden namen weer eens plaats in de collegebanken om te leren over het managen van diversiteit in organisaties. Verschillende sprekers deelden hun kennis over het onderwerp. De avond werd afgesloten met een panelgesprek waarbij de alumni in gesprek gingen met de sprekers over vraagstukken uit hun eigen werkpraktijk.

Prof. dr. Sandra Groeneveld ging in op het belang van inclusief leiderschap en de dilemma’s die daarbij komen kijken. Leidinggevenden die aandacht hebben voor onderlinge verschillen en tegelijk zorgen voor verbondenheid, zijn het meest effectief, zo laat wetenschappelijk onderzoek zien. Drs. Marieken Westerink, programmamanager bij de Nationale Politie, gaf het publiek aan de hand van vijf lessen een inkijkje in de praktijk van diversiteit bij de politie. Mpanzu Bamenga, beleidsmedewerker diversiteit en inclusiviteit van de Universiteit Leiden, sloot daarna aan bij het panelgesprek.

De masterclass werd begeleid en ingeleid door dr. Saniye Celik van het Centre for Professional Learning.