Gastcollege door NAVO-secretaris-generaal Jens Stoltenberg

Op 19 april gaat NAVO-secretaris-generaal Jens Stoltenberg met studenten van de Universiteit Leiden in Den Haag in gesprek over hoe de NAVO zich aanpast aan een veranderende wereld. Tijdens de bijeenkomst zal Stoltenberg vragen beantwoorden van studenten.

De gespreksleider tijdens deze bijeenkomst is Jaap de Hoop Scheffer, Professor of International Relations and Practice of Diplomacy aan de Universiteit Leiden en voormalig secretaris-generaal van de NAVO.

Jens Stoltenberg

Voordat Jens Stoltenberg in 2014 de 13e secretaris-generaal van de NAVO werd, diende hij tweemaal als premier van Noorwegen, van 2000-2001 en van 2005-2013. Naast zijn rol als secretaris-generaal houdt hij zich bezig met een aantal internationale opdrachten, waaronder het voorzitten van het VN-panel ‘System-wide Coherence’ en de adviesgroep klimaatveranderingsfinanciering. Hij was ook speciale gezant van de VN voor klimaatverandering.

Aanmelden

De registratie voor deze lezing is gesloten, vanwege het maximaal aantal inschrijvingen. U kunt u alleen nog inschrijven voor de wachtlijst. Stuur een e-mail naar communicatie@fgga.leidenuniv.nl. Het college is live te volgen in het studentcafé naast het auditorium in de Schouwburgstraat.