eLaw goed vertegenwoordigd op CPDP2018

Van 24 t/m 26 januari vindt de 11e jaarlijkse conferentie Computers, Privacy and Data Protection (CPDP) plaats in Brussel. Het Leidse Centrum voor Recht en Digitale Technologie (eLaw) zal in diverse panels vertegenwoordigd zijn.

Als partner in het EuDEco-poject organiseert eLaw een panel over accountability mechanisms for algorithmic networks op vrijdag 26 januari , 10:30 (Petit Halle), met Francien Dechesne (eLaw, SCALES) als moderator en Karolina La Fors (eLAw, e-SIDES) als spreker, tesamen met Lorena Jaume-Palasí (AlgorithmWatch), Frederike Kaltheuner (Privacy International) en Kyle Erickson (Palantir).

Daarnaast is Simone van der Hof één van de sprekers in het panel “Growing up with advertisement in a digital media environment: data protection safeguards in disguise” (woensdag 24 jan, 8:45, Grande Halle). Op datzelfde tijdstip spreekt Rob van Eijk, buitenpromovendus bij eLaw en werkzaam als internet technoloog bij de Autoriteit Persoonsgegevens, in het panel "Technical protection against online tracking and profiling" (Petite Halle). Esther Keymolen is moderator van het panel “My data was compromised: how am I supposed to fix it? Data breach notification and privacy” (woensdag 24 jan, 10:30 La Cave). Francien Dechesne is een van de sprekers in het panel “Cybernetics between utopia and loss of control. Managing transparency and accountability of the algorithms through source code?" (vrijdag 26 jan, 14:15 Area 42 Petit).

Bovendien zullen de studenten van eLaw’s Advanced Master Law and Digital Technologies de conferentie bijwonen

Meer informatie over CPDP kunt u vinden op deze website.