eLaw - Centrum voor Recht en Digitale Technologie

Advanced Master Law and Digital Technologies (LDT)

The Advanced Master Law and Digital technologies is eLaw's eigen masterprogramma. In een wereld waar online en offline volledig samensmelt, zijn wet en regelgevingsvraagstukken gerelateerd aan het gebruik van digitale technologie aan de orde van de dag.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Om deze vraagstukken op een goede manier te kunnen benaderen is het nodig om mensen op te leiden tot scherpe juridische denkers, die in dit internationale, interdisciplinaire veld kunnen werken. Dit programma is een postgraduaat programma. Het is gericht op zowel juridische professionals en ambitieuze afgestudeerde studenten die een diepgaande kennis op het gebied van het recht en digitale technologie bezien vanuit een internationale, interdisciplinaire invalshoek willen verwerven.

Doel

Het doel van dit programma is het verwerven van expertise over wet- en regelgeving waar het internet, computers, mobiele apparaten, persuasive technologies and ambient intelligence betreft. Om dit doel te bereiken zal je verschillende manieren van regulering (bv. recht, contract en technologie) bestuderen die zijn ontstaan op het gebied van digitale technologie op een wereldwijd, EU en nationaal niveau.

Daarnaast leer je hoe je complexe juridische zaken moet aanpakken en presenteren. Hierbij wordt zowel aandacht besteed aan mondelinge als schriftelijke vaardigheden, waar je in je latere juridische carrière veel profijt van zult hebben.

Programma

Het programma bestaat uit vakken als regulating the internet, electronic communications law, cybercrime and cybersecurity en veel meer. Naast studeren biedt het programma ook extra-curriculaire activiteiten zoals een bezoek aan een kantoor, Kerstborrel en een bezoek aan een datacenter.

Zie de studiegids voor meer informatie.