Vergroot de impact van je kennis met MOOC ‘Knowledge Exchange: Using, Protecting and Monetizing Ideas with Third Parties’

Geïnteresseerd in hoe jij succesvol wetenschappelijke kennis van jezelf of een kennisinstituut kunt overgedragen aan maatschappelijke partners? Verschillende experts op het gebied van subsidie-advies, IE-recht en knowledge brokering nemen je in vier weken tijd mee langs alle verschillende aspecten in deze online cursus.

Samenwerking is meer dan alleen kennis delen. Daarom is er onder andere aandacht voor het identificeren van de belangen van partners, het nut van het beschermen van kennis en voorbeelden van de vele manieren waarop kennisuitwisseling plaatsvindt. Ook geeft de cursus antwoord op vragen zoals: wat zijn de mogelijke voordelen van samenwerking met derden en waar zitten de valkuilen? En, waar moet ik aan denken bij het aanvragen van een subsidie?

Kennis uit de praktijk

Vier wetenschappers van de Universiteit Leiden en het Leids Unversitair Medisch Centrum (LUMC), Prof. dr. Hanna Swaab, Dr. Jan Wouter Drijfhout, Dr. Ahmad Al-Jallad en Prof. dr. Gert-Jan van Ommen, delen door middel van interviews hun praktijkervaring als het gaat om impact van onderzoek. Hierdoor verbindt de cursus op een interessante wijze theorie met praktijk.

Schrijf je in voor deze gratis cursus via Coursera. Inschrijving is iedere vier weken mogelijk.

Deze cursus wordt geleid door Prof. Dr. Gert-Jan van Ommen, voormalig hoofd van het departement Humane Genetica van het LUMC en is gemaakt door Luris, Universiteit Leiden en LUMC.