Kick Off Security Studies

Op maandag 4 september is de nieuwe bacheloropleiding Security Studies officieel van start gegaan.

Meer dan 115 studenten met 21 verschillende nationaliteiten verzamelden zich in het auditorium van de Schouwburgstraat. Tijdens het welkomstwoord van onderwijsdirecteur Bibi van den Berg werd een live-verbinding met de Pieterskerk in Leiden gemaakt, waar rector magnificus Carel Stolker het academisch jaar inluidde. Hij verwelkomde de nieuwe studenten van Security Studies in het bijzonder en zij zwaaiden op hun beurt naar alle aanwezigen in de Pieterskerk.

Na het welkomstwoord van Bibi van den Berg nam opleidingsdirecteur Ruth Prins de tijd om de nieuwe studenten te leren kennen door middel van een aantal vragen die de studenten konden beantwoorden met hun smartphone. ‘The Class of 2020’, zoals Ruth Prins de nieuwe studenten aansprak, bestaat uit een gemêleerd gezelschap. Het zijn studenten van over de hele wereld met uiteenlopende leeftijden en ervaringen op het gebied van veiligheid.

Vervolgens was het aan de docenten, tutoren en ondersteunende medewerkers om zich voor te stellen. Het formele gedeelte van de middag werd afgerond met het opschrijven van de ambities door de nieuwe studenten. Wat willen zij over drie jaar bereikt hebben? Dit schreven ze op papieren vliegtuigjes waarna ze hun docenten bombardeerden met hun ambities. In 2020 zullen we zien welke doelen zijn bereikt. Hierna werd nog een groepsfoto gemaakt en was het tijd voor een borrel. We kijken terug op een geslaagde introductie!