Waarom Boek 9 BW er alsnog moet komen

Dirk Visser, hoogleraar intellectueel eigendomsrecht, en Hanneke Spath, hoogleraar burgerlijk recht aan de Radboud Universiteit, doen in het mei-nummer van Ars Aequi een oproep om (nu echt) te komen tot een Boek 9 BW met een codificatie van (alleen) de vermogensrechtelijke aspecten van de intellectuele eigendom.

In het artikel, genaamd: Waar is boek 9 dan gebleven? gaan Visser en Spath in op twee vragen:

• Waarom is Boek 9 BW, het wetboek gereserveerd voor IE-rechten, er (nog) niet, terwijl we wel al geruime tijd een Boek 10 BW hebben?
  • En zou Boek 9 BW er alsnog moeten komen?

Visser en Spath doen een oproep aan de wetgever om (nu echt) te komen tot een Boek 9 BW met een codificatie van (alleen) de vermogensrechtelijke aspecten van de intellectuele eigendom. Deze oproep wordt gesteund door vijftig hoogleraren. U kunt ook zelf uw mening laten horen door te stemmen op de website van Ars Aequi of door mee te discussiƫren op de Facebookpagina van Ars Aequi.