Joanne Langkamp wint H.A. Brasz scriptieprijs

Op dinsdag 2 mei 2017 is de H.A.Brasz scriptieprijs van de Vereniging voor Bestuurskunde uitgereikt aan Joanne Langkamp , als masterstudent afgestudeerd aan de Universiteit Leiden bij Joris van der Voet en Sandra Groeneveld. Joris van der Voet nam de prijs voor haar in ontvangst.

Joanne Langkamp's onderzoek vond plaats in Australie, en de titel van haar scriptie was 'What’s in a Message? The Effect of Framing Change Communication Messages on Change Resistance in professional employees.'

De H.A. Brasz scriptieprijs wordt jaarlijks toegekend aan de beste bestuurskundige scriptie van Nederland. De prijs bestaat uit een geldbedrag. De uitreiking geschiedt tijdens het jaarlijkse Landelijke Congres der Bestuurskunde (LCB). De prijs is vernoemd naar hoogleraar Henk Brasz (1923-2015) voor zijn verdiensten voor de bestuurskunde in Nederland. Prof. dr. Henk Brasz was emeritus hoogleraar bestuurskunde aan de Vrije Universiteit Amsterdam en een van de grondleggers van de bestuurskunde in Nederland. Bekijk het statuut van de prijs.

De uitreiking vond plaats tijdens het Landelijk Congres der Bestuurskunde door Linze Schaap (juryvoorzitter) in Scheveningen.