Onderzoek promovendus en masterstudent Europees Recht vallen in de prijzen

Promovendus Vestert Borger ontvangt 1e prijs voor beste gepubliceerde artikel van onderzoekers in de pre-promotiefase en masterstudent Europees Recht Annette Scholten wint zilveren medaille voor haar scriptie.

Meijersprijs voor beste artikel
Vrijdag 20 januari jl. zijn de Meijersprijzen uitgereikt voor de beste in 2016 gepubliceerde artikelen van onderzoekers in de pre-promotiefase. De winnaars ontvingen een certificaat en een geldbedrag om te besteden aan hun onderzoek.

Vestert Borger ontving de 1e prijs met zijn artikel 'Outright Monetary Transactions and the stability mandate of the ECB: Gauweiler' (2016) 53 Common Market Law Review, Issue 1, pp. 139–196.

“Het gaat over de belangrijkste uitspraak van het Hof van Justitie van de EU van het afgelopen jaar (zeker in termen van het behoud van de euro) in het leidende internationale tijdschrift over Europees recht. Simpelweg een fenomenaal artikel.” aldus de jury.

Jongbloed scriptieprijs 2015-2016
De scriptie van Annette Scholten werd op 20 januari jl. bekroond met de 2e facultaire Jongbloed scriptieprijs 2015-2016. Annette Scholten voltooide het Masterprogramma in Europees Recht in Leiden met haar masterscriptie “The European Fiscal Board”, over de Europese Fiscale Raad van Bestuur en de gevolgen voor de Europese Economische en Monetaire Unie. Haar scriptiebegeleider was mr. dr. Armin Cuyvers. Scholten won eerder ook de scriptieprijs van de master European Law en de NVER  scriptieprijs 2016.