Voor het eerst dit jaar: The Hague Orientation Programme!

Van maandag 22 augustus tot en met vrijdag 26 augustus 2016 zal Den Haag voor het eerst in het teken staan van The Hague Orientation Programme (The HOP). Gedurende deze week zullen de Haagse eerstejaarsstudenten van de Universiteit Leiden op een leuke wijze kennis maken met de stad, hun studie, de universiteit, het studentenleven en met elkaar.

Het aantal studenten van de Universiteit Leiden in Den Haag groeit aanzienlijk en daarom is het tijd voor een eigen introductieweek voor de nieuwe bachelorstudenten Bestuurskunde, Leiden University College, Informatica & Economie en International Studies en alle nieuwe masterstudenten van de Faculteit Governance and Global Affairs.

Een week vol leuke activiteiten!

Tijdens The HOP zullen de studenten in groepjes van ongeveer 15 eerstejaarsstudenten samen met twee mentoren in aanraking komen met alles wat Den Haag als studentenstad te bieden heeft. Dit wordt gedaan aan de hand van vele diverse activiteiten: van een stranddag tot een bezoek aan één van de vele musea of politieke instellingen. Daarnaast is er ook ruimte voor de opleidingen om zich te presenteren en zullen op het informatiefestival alle studenteninitiatieven van Den Haag aanwezig zijn. Zo krijg je als student een goed beeld van hoe het is om in Den Haag te wonen en te studeren en welke kansen er allemaal zijn!

Wil je deelnemen?

Begin jij in september aan een opleiding aan de Universiteit Leiden in Den Haag? Schrijf je dan nu in! Dat kan via onze website www.hopweek.org. Ben je een huidige student en lijkt het jou leuk om er voor te zorgen dat de aankomende studenten een fantastische eerste week hebben? Geef je dan op als vrijwilliger via www.hopweek.org/vrijwilligers.

Tot in augustus!