Nieuwe serie research seminars over onderzoek bij de Faculteit Governance and Global Affairs

De Faculteit Governance and Global Affairs introduceert met genoegen een nieuwe serie research seminars. Het FGGA Research Seminar zal een forum zijn voor de presentatie van en discussie over actueel hooggekwalificeerd onderzoek naar onderwerpen waar de faculteit zich mee bezig houdt.

Doel van het seminar is het stimuleren van academische discussie en samenwerking op de faculteit, en tussen de faculteit en toonaangevende academici en academische instituten in het werkveld. Op het seminar zullen zowel externe sprekers als onderzoekers van onze eigen faculteit optreden. Onderzoeksonderwerpen zullen onder andere zijn: governance op wereld-, Europees, nationaal en subnationaal niveau; public management, public policy and political economy; crisis, conflict and security; en development, sustainability and public health.

Het research seminar wordt georganiseerd onder auspiciën van de Graduate School van de Faculteit Governance and Global Affairs. Gedurende het academische jaar zal elke 2-3 weken een seminar worden gehouden (zie voor de komende serie research seminars het menu aan de rechterkant). Tijdens de seminars zullen sprekers een actueel onderzoekspaper of –artikel presenteren, gevolgd door een algemene discussie. De papers zullen vooraf worden verspreid.

Om een seminar bij te wonen is het niet nodig verbonden te zijn met de Universiteit Leiden of u te registreren. We hopen u allen te zien op de seminars!

Voor meer informatie over de serie seminars kunt u contact opnemen met Johan ChristensenJoris van der Voet of David Ehrhardt.

Het eerste research seminar vindt plaats op vrijdag 15 april van 15.30 tot 17.00 in Stichthage (13e etage, zaal Bezuidenhout). Sarah Giest van het Instituut voor Bestuurskunde (FGGA, Universiteit Leiden) zal een paper presenteren getiteld : Big Data Analytics for mitigating carbon emissions in smart cities: Opportunities and challenges”.  Na het seminar is er gelegenheid voor een drankje.