Elsevier: Wiskunde en Computer Science in Leiden de beste

Zowel de Leidse bacheloropleiding Wiskunde als de masteropleiding Mathematics worden door hoogleraren als beste van Nederland beoordeeld, dit blijkt uit onderzoek van weekblad Elsevier. De Leidse masteropleiding Computer Science wordt door studenten beoordeeld als beste van Nederland.

Jaarlijks voert Elsevier een onderzoek uit waarbij ruim 2000 hoogleraren en universitair docenten naar hun mening wordt gevraagd over de Nederlandse opleidingen. Het oordeel van de studenten is gebaseerd op onderzoek onder ruim 200.000 bachelor- en masterstudenten aan universiteiten en hogescholen. De gegevens komen uit de Nationale Studentenenquête (NSE).

De beoordeling van Wiskunde, per categorie uitgesplitst

De beoordeling van Computer science, per categorie uitgesplitst

Overige Leidse bètaopleidingen met hoge landelijke positie

Volgens collega-hoogleraren en universitaire docenten:
2e plaats: BSc Natuurkunde en MSc Physics
3e plaats: BSc Bio-Farmaceutische Wetenschappen en MSc Bio-Pharmaceutical Sciences
3e plaats: BSc Molecular Science and Technology en MSc Chemistry

Volgens studenten:
2e plaats: MSc Physics en MSc Life Science and Technology
3e plaats: MSc Mathematics

Elsevier ‘De Beste Studies’

Het is de 21e keer dat Elsevier een bijlage uitgeeft met een ranking van het hoger onderwijs in Nederland. Ook in afgelopen jaren behaalde de Universiteit Leiden positieve resultaten in deze ranking.

Bekijk het overzicht van alle resultaten