Bibi van den Berg benoemd in Cyber Security Raad

Bibi van den Berg is benoemd tot lid van de Cyber Security Raad. Deze Raad adviseert het kabinet over het vergroten van de cybersecurity in Nederland. In de Raad werken drie partijen nauw samen: de overheid, het bedrijfsleven en de wetenschap.

In de Cyber Security Raad zitten enerzijds vertegenwoordigers van publieke organisaties, waaronder het Ministerie van Veiligheid en Justitie, het Ministerie van Economische Zaken, het Ministerie van Defensie en de Nationale Politie, en anderzijds vertegenwoordigers van private organisaties, zoals Schiphol, KPN en Nederland ICT.

Tot slot zitten in de Raad een viertal wetenschappers: prof.dr. Bart Jacobs (Radboud Universiteit Nijmegen), prof.dr. Michel van Eeten (TU Delft), prof.dr. Lokke Moerel (Universiteit Tilburg) en met ingang van heden dr. Bibi van den Berg namens de Universiteit Leiden.