Kandidaten gezocht voor Mr. K.J. Cath-prijs 2010

De prijs wordt op grond van onderwijs- of onderzoekprestaties of de ondersteuning daarvan tweejaarlijks uitgereikt en bestaat uit een oorkonde en een bedrag van € 2.500,- Zowel een individueel persoon als een groep kan worden voorgedragen. Het College van Bestuur stelt een jury samen die bepaalt wie de prijs krijgt.

De Mr. K.J. Cath-prijs is in 1988 ingesteld bij het afscheid van mr. K.J. Cath als voorzitter van het College van Bestuur. Doorgaans vindt de uitreiking plaats bij de opening van het academisch jaar. De laatste jaren ging de prijs naar studenten: in 2006 naar stichting RINO, een groep studenten die natuurkundeshows verzorgt, in 2008 naar de Wiskundemeisjes.

De deadline voor voordrachten is 9 juni. Voorstellen voor kandidaten kunnen in een envelop met daarop ‘Cathprijs, vertrouwelijk’ worden gestuurd aan drs. Piet van Slooten, Algemeen directeur/Secretaris van het College van Bestuur, Bestuursbureau, Rapenburg 70 of  via e-mail aan m.hahn@bb.leidenuniv.nl

Eerdere prijswinnaars