Suzanne Mol
Universitair docent
- Naam
- Dr. S.E. Mol
- Telefoon
- +31 71 527 6759
- s.e.mol@fsw.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- orcid.org/0000-0001-8942-3031
Suzanne Mol studeerde Gezondheidswetenschappen aan Universiteit Maastricht (2001-2006), met als afstudeerrichting: Geestelijke Gezondheidkunde (cum laude). Ze promoveerde aan de Universiteit Leiden op het proefschrift “To Read or Not to Read” (7 december 2010). Daarna was zij post-doctoraal onderzoeker bij de programmagroep Leer- en Gedragsproblemen in het Onderwijs aan de Universiteit Leiden (2011), bij de School of Education van de University of Michigan (academisch jaar 2011/2012) en bij de afdeling Onderwijsneurowetenschap aan de Vrije Universiteit Amsterdam (2012-2015). Sinds september 2015 werkt zij als Universitair Docent bij de programmagroep Leer- en Gedragsproblemen in het Onderwijs aan de Universiteit Leiden.
Op een inclusieve manier denken en werken is een belangrijk speerpunt in het onderzoek en onderwijs van Suzanne Mol. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat álle leerlingen en studenten optimaal presteren en functioneren in het onderwijs? Daarbij vindt zij het belangrijk om de effecten van onderwijsverbeteringen/interventies te meten, bijvoorbeeld met Continue Voortgangsmonitoring (CVM). Dit past zij ook toe in haar onderzoekslijn rond lezen. Het belang van motivatie voor leerlingen/studenten met en zonder leesproblemen heeft haar specifieke interesse.
Suzanne is o.a. docent en coördinator van de masterspecialisatie Kinderen met Leer- en Gedragsproblemen in het Onderwijs, en fellow van de Leiden Teachers’ Academy.
Relevante links
Research Gate: https://www.researchgate.net/profile/Suzanne_Mol/publications
Google Scholar: https://scholar.google.nl/citations?user=RP_7cjIAAAAJ&hl=nl
Universitair docent
- Faculteit der Sociale Wetenschappen
- Instituut Pedagogische Wetenschappen
- Leer/Gedragsproblemen in het onderwijs
Geen relevante nevenwerkzaamheden