Natuurwetenschappelijk Gezelschap Leiden

Bestuur

Het Natuurwetenschappelijk Gezelschap Leiden heeft haar succes mede te danken aan de diverse besturen die de lezingen, vergaderingen en activiteiten van het gezelschap hebben verzorgd.

Bestuur NGL anno 2020, vlnr Han de Winde, Tonny Regensburg, Frank IJskes, Annette Heijn, Fred Kuijers

Het bestuur waarborgt de kwaliteit van het gezelschap en leidt alles in goede banen.

Prof. dr. Han de Winde, voorzitter

Han de Winde is hoogleraar Industriële biotechnologie aan de Universiteit Leiden. Afgelopen jaren was hij vice-voorzitter van het Faculteitsbestuur der Wiskunde en Natuurwetenschappen.

Marjolein Crooijmans, secretaris

Ik ben Marjolein Crooijmans, een PhD-student aan de Universiteit Leiden waar ik onderzoek doe naar de celwand van bacteriën. Als Secretaris zorg ik voor de administratieve en communicatieve aspecten van onze organisatie.

Dr. Fred Kuijers, penningmeester

Alumnus Heterogene Katalyse aan de Universiteit Leiden. Na zijn promotie is Fred werkzaam geweest op ministeries en betrokken bij de ontwikkeling van het milieubeleid begin jaren ’80. Na een aantal jaren wethouder in Leiden te zijn geweest was hij vervolgens twintig jaar verbonden als associé aan Boer & Croon.

Annette Heijn BSc, assessor

Annette Heijn is alumni officer bij de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen van de Universiteit Leiden en is in die hoedanigheid aangesloten bij het bestuur van het NGL. In haar NGL-portefeuille zit de promotie van de NGL-activiteiten. Annette is zelf ook Leids alumna en studeerde (Sustainable) Molecular Science & Technology.

Frank IJskes, algemeen bestuurslid

Meer info volgt.