Natuurwetenschappelijk Gezelschap Leiden

Over ons

Het Natuurwetenschappelijk Gezelschap Leiden organiseert lezingen en excursies voor alumni en (oud-)medewerkers van de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen en het LUMC én geïnteresseerden uit de regio Leiden.

Missie en visie

Het NGL beoogt de kennis van alle natuurwetenschappelijke en medische gebieden op enthousiaste wijze te laten uitdragen door Leidse experts op een begrijpelijke manier voor natuurwetenschappers en geïnteresseerden in de natuurwetenschappen. Het NGL organiseert hiertoe lezingen en excursies voor alumni en huidige en oud-medewerkers van de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen (FWN) en het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), als ook voor geïnteresseerden in natuurwetenschappen uit de regio Leiden.