Onderzoeksproject

Bekwaam in Gedrag: Responsief door Perspectief

Soms heb je leerlingen in de klas waarbij je even niet meer weet wat werkt. Je wil de leerling graag begeleiden, maar niets lijkt te helpen. Gedrag van leerlingen is niet altijd makkelijk te begrijpen. Wil je bestaande patronen doorbreken en nieuwe inspiratie opdoen?

Looptijd
2019 - 2023
Hinke Endedijk
Financiering
NRO | Perspectief nemen bij gedragsproblemen NRO | Perspectief nemen bij gedragsproblemen

Bekwaam in Gedrag: Responsief door Perspectief (BeGRP) is een laagdrempelig hulpmiddel voor leerkrachten om actief het perspectief van de leerling in te nemen binnen intervisie met een collega. De leerkracht doorloopt aan de hand van vragen stap voor stap een zoekproces, dat resulteert in meerdere alternatieve verklaringen voor gedrag van een leerling en het bedenken van alternatieve manieren van handelen voor de leerkracht.

Lees meer over Bekwaam in Gedrag: Responsief door Perspectief ››