Logo Universiteit Leiden.

nl en

Bekwaam in Gedrag: Responsief door Perspectief

Soms heb je leerlingen in de klas waarbij je even niet meer weet wat werkt. Je wil de leerling graag begeleiden, maar niets lijkt te helpen. Gedrag van leerlingen is niet altijd makkelijk te begrijpen. Wil je bestaande patronen doorbreken en nieuwe inspiratie opdoen?

Deze video kan niet worden getoond omdat u geen cookies heeft geaccepteerd.

Verlaat onze website om deze video te bekijken.

Het stappenplan BeGRP kan helpen. Je gaat met een collega in gesprek over een concrete situatie. In verschillende stappen kom je tot meer inzicht in het perspectief van de leerling. Je collega stelt je kritische ondersteunende vragen. Vanuit je nieuwe inzichten kom je tot handelingsalternatieven voor lastige of onbevredigende situaties in de klas. Zo kan jij met meer plezier lesgeven, de leerling beter ondersteunen en conflicten voorkomen!

"Ik vond het aanvankelijk een open deur, maar dit gaat veel verder dan je gewoon inleven in een kind"
“Voor alle casussen kan dit goed zijn, niet alleen voor gedrag”
“Mooie ondersteunende vragen om een ander te bewegen het perspectief van de leerling in te nemen”
Deze website maakt gebruik van cookies.