Nieuw rapport over leeftijdsborging door Simone van der Hof en Mohammed Raiz Shaffique

Simone van der Hof, Hoogleraar Recht en de Informatiemaatschappij bij eLaw, en Mohammed Raiz Shaffique, onderzoeker en promovendus bij eLaw, hebben een onderzoeksrapport gepubliceerd over leeftijdsborging (‘age assurance’) voor de Europese Commissie.

Simone van der Hof

Leeftijdsborging wordt steeds meer gezien als een nuttig instrument om online veiligheid van kinderen te bewaken. De laatste tijd is dit een veel besproken onderwerp geweest. De auteurs van dit rapport, geschreven in samenwerking met het European Schoolnet, analyseren de verschillende dimensies van leeftijdsborging en hoe het moet worden geïmplementeerd op een contextspecifieke manier waardoor rechten worden gerespecteerd.

Mohammed Raiz Shaffique

Het rapport wordt gepubliceerd in het kader van de Better Internet for Kids+ strategie van de Commissie, die de rechten van kinderen online wil beschermen en bevorderen. Voor meer informatie over dit belangrijk werk ga naar de website van de Europese Commissie.