World Intellectual Property Organisation (WIPO) in Leiden

Op woensdag 25 mei 2022 bezocht de heer Daren Tang, directeur-generaal van de World Intellectual Property Organisation (WIPO), de Leidse Faculteit der Rechtsgeleerdheid in de Oude Sterrewacht samen met een delegatie van het ministerie van EZK onder leiding van Paul van Beukering en Angela van der Meer.

Tijdens een bijeenkomst georganiseerd door Dirk Visser en Charlotte Vrendenbarg sprak de heer Tang met jonge onderzoekers op het gebied van de intellectuele eigendom van verschillende Nederlandse universiteiten. Lotte Anemaet (VU), Roma Leuyerink (Nijmegen), Peter Teunissen (Nijmegen), Jorn Torenbosch (Utrecht), Luna Schumacher (UvA) vertelden over hun onderzoek. Nynke Schutte (UvA) vertelde over haar werk bij de Clinic Law Incubator.

De heer Tang was zeer goed geïnformeerd en zeer geïnteresseerd en stelde veel vragen. Ook vond hij de originele Heksenkaas duidelijk lekkerder dan de Wilde Wietze Dip die ook wat hem betreft overigens niet op grond van het auteursrecht verboden zou moeten kunnen worden. De overige catering was verzorgd door het Leidse PAO