Gitta Veldt wint Meijersprijs en Van Wersch Springplankprijs

De Meijersprijzen worden jaarlijks uitgereikt voor het beste gepubliceerde artikel per facultair onderzoeksprogramma. Veldt kreeg de prijs voor haar bijdrage aan het onderzoeksprogramma ‘Coherent Privaatrecht’ met het artikel ‘De betekenis van Europese productnormen voor privaatrechtelijke normstelling’ (Rechtsgeleerdheid Magazijn THEMIS 2020-1).

Dit artikel bevat enkele bevindingen uit het proefschrift 'Europese productnormen en privaatrechtelijke normstelling' waarop Veldt op 10 juni 2020 is gepromoveerd

Naast een Meijersprijs won Veldt met haar Themis-artikel een van de Van Wersch Springplankprijzen. Deze prijzen bedragen dit jaar twee keer €5000 voor wetenschappelijke publicaties van actieve en getalenteerde onderzoekers op het gebied van medisch/farmaceutisch en juridisch onderzoek.

Kijk hier de uitreiking van de prijzen terug. (min 27:32 t/m 42).

Klik hier voor het artikel ‘De betekenis van Europese productnormen voor privaatrechtelijke normstelling’ (Rechtsgeleerdheid Magazijn THEMIS 2020-1) en hier voor de handelseditie van het proefschrift.