Terugkijken Drieluik alumniwebinar ‘Over ouderschap’

Bepaalde ontwikkelingsfases en specifieke problemen van kinderen, zoals somberheid en angsten, vragen om specifieke benaderingen, waar ouders steeds opnieuw vorm aan moeten geven. Hoe wordt onderzoek naar ouderschap en de invloed hiervan op het welzijn van kinderen vormgegeven, en wat valt hiervan te leren?

Ouderschap is essentieel en tijdloos: van de wieg tot aan het graf, van generatie op generatie. Krachtig en sensitief ouderschap is een essentiële voorwaarde voor een gezonde ontwikkeling van kinderen. In dit webinardrieluik gaan onderzoekers uit de onderzoeksgroep van hoogleraar Bernet Elzinga in op drie belangrijke thema’s:

1. Ouder-kind interacties bij somberheid en depressie tijdens de adolescentie
  2. Het doorbreken van intergenerationele overdracht van angst
  3. Opvoedervaringen van broers en zussen

Hieronder vindt de links naar de opnames van de webinars.

Datum Tijd Onderwerp
Woensdag 13 januari              19.30 tot 21.00 uur       Kijk terug:  Ouderschap & depressie
Woensdag 27 januari 19.30 tot 21.00 uur Kijk terug: Ouderschap & sociale angst
Woensdag 17 februari 19.30 tot 21.00 uur Kijk terug: Ouderschap & perspectief van broers en zussen