NWA-beurs voor project 'Streaming the past'

Een groep onderzoekers van de Faculteit Geesteswetenschappen en Archeologie, ondersteund door de communicatie-afdelingen van deze faculteiten en stichting VALUE, hebben een van deze eerste NWA-wetenschapscommunicatie en outreach beurzen gekregen voor hun plan om live-streams te produceren via online platform Twitch.tv.

In Streaming the Past, zullen studenten en onderzoekers van de Universiteit hun publiek meenemen via video game Let’s Plays en een vodcast waarin het nieuws van de week van het verleden wordt gepresenteerd. Live-streams kijken is een steeds populairdere activiteit, zeker tijdens de huidige crisis. Met dit nieuwe initiatief wordt Leiden de eerste universiteit die actief wetenschapscommunicatie gaat bedrijven via dit wereldwijde platform met miljoenen kijkers per dag.

Vanaf begin volgend jaar al kun je afstemmen op Twitch voor de eerste shows. Meer nieuws, waaronder een casting call voor student-assistenten die gaan live-streamen, volgt in komende nieuwsbrieven. Je kan ook up to date blijven over dit initiatief door VALUE te volgen op Twitter of via de Interactive Pasts website.

Kan je je nieuwsgierigheid niet bedwingen? VALUE heeft al live-streams op dinsdagen en donderdagen op Twitch. Je kan ook een recente Let’s Play van Assassin’s Creed: Valhalla met Thijs Porck, Angus Mol, en Aris Politopoulos terugkijken.