Wikimedia Commons

Archeologiestudenten vloggen in Castellum Hoge Woerd

Voor het bachelorvak Past and Future bezochten archeologiestudenten Castellum Hoge Woerd (Utrecht), een moderne interpretatie van het Romeinse fort dat ooit op deze plek stond. In het gebouw bevindt zich een archeologisch museum, de goed bewaardgebleven Romeins rivierschip, een theater en een restaurant. Studenten werden op pad gestuurd met de opdracht een video te maken over het doel van het castellum, het publieksbereik en de rol van erfgoed in de samenleving.

Van de vele video's hebben we er drie geselecteerd voor de website.

Past and Future

In het vak Past and Future leren studenten over het ontstaan van de archeologie als een wetenschappelijk vakgebied en duiken ze in de verschillende aspecten van de archeologische praktijk. De studenten komen tijdens excursies in aanraking met het volle spectrum van de archeologie.