Vier topopleidingen voor Geesteswetenschappen

De bacheloropleidingen Griekse en Latijnse taal en cultuur, Italiaanse taal en cultuur, Oude Nabije Oosten-studies, en Religiewetenschappen zijn door de Keuzegids Universiteiten 2020 beloond met het predicaat topopleiding.

Topopleiding in Keuzegids Universiteiten 2020 zijn voorzien van dit predicaat

Griekse en Latijnse taal en cultuur

De opleiding Griekse en Latijnse taal en cultuur scoort in totaal 78 punten. Volgens studenten is het eerste jaar is wat lastig te halen, maar kun je rekenen op topdocenten en een inhoudelijk goed programma.

Italiaanse taal en cultuur

Italiaanse taal en cultuur is een snelle stijger. De bacheloropleiding krijgt de hoogste score (78) onder alle opleidingen Romaanse talen en culturen. Studenten zijn vooral positief over de toetsing en programma-inhoud.

Oude Nabije Oosten-studies

Voor het tweede jaar op een rij is Oude Nabije Oosten-studies een topopleiding. Met 84 punten haalt de opleiding het hoogste resultaat onder de opleidingen Niet-Westerse talen en culturen. De studenten zijn lovend over het programma, de toetsing, docenten en faciliteiten.

Religiewetenschappen

Ook Religiewetenschappen is dit jaar weer een topopleiding. Net als vorig jaar scoort de opleiding hoog op het studieprogramma. Studenten zijn daarnaast bovengemiddeld tevreden met de toetsing, docenten en wetenschappelijke vorming.

De Keuzegids is een onafhankelijke gids en zet alle (bachelor)opleidingen per vakgebied bij elkaar zodat studiekiezers makkelijk kunnen vergelijken. Opleidingen die zeer goed scoren verdienen het predicaat ‘Topopleiding’. De gids baseert de resultaten onder meer op de mening van studenten (via de Nationale Studenten Enquete) en op die van experts (via de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO)). Bron: Keuzegids Universiteiten 2020.