Symposium Notarieel Ondernemingsrecht

Niek Zaman en Jelle Nijland schreven de bijdrage “De algemene vergadering” voor het Handboek Notarieel Ondernemingsrecht.

Ter gelegenheid van het verschijnen van het Handboek Notarieel Ondernemingsrecht, Vereniging, coöperatie en onderlinge waarborgmaatschappij (B. Snijder-Kuipers en G.J.C. Rensen, Wolters Kluwer 2019) organiseerde het Onderzoekcentrum Onderneming & Recht (OO&R) van de Radboud Universiteit op 26 november jongstleden een OO&R symposium ‘Notarieel Ondernemingsrecht’ te Amsterdam.

Het handboek maakt deel uit van een serie vanwege het Van der Heijden Instituut). Dit tweede deel in de serie handboeken over het notarieel ondernemingsrecht legt de nadruk op de vereniging. Het verenigingsrecht is een gebied dat de notaris door diverse (aanstaande) wetswijzigingen niet kan laten versloffen. Deze bundel belicht actuele regelingen en onderwerpen die relevant zijn voor de dagelijkse praktijk.