LUMC-Campus Den Haag lanceert nieuwe MOOC Population Health: Study Design

Wat komt er allemaal kijken bij het opzetten en uitvoeren van klinisch onderzoek? Om onderzoekers goed op weg te helpen, heeft de LUMC-Campus Den Haag handige tips en trucs op een rij gezet in de nieuwe massive open online course (MOOC) Population Health: Study Design.

De MOOC wordt geheel gratis aangeboden op Coursera en is ontwikkeld door de afdeling Klinische Epidemiologie van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). Population Health: Study Design is onderdeel van een reeks e-learnings over Population Health Management die wordt uitgegeven door de LUMC-Campus Den Haag.

De methodologische cursus is geschikt voor iedereen die betrokken is bij klinisch onderzoek. In het programma wordt bijvoorbeeld uitgelegd welke studie design het meeste geschikt is voor uw vraagstelling, hoe u een odds ratio berekent en welke methode u kunt gebruiken om bias en confounding tegen te gaan. Iedere module bestaat uit video's, readings, rekenopdrachten en zelftoetsen.

De cursus is volledig online te volgen, u kunt op elk moment beginnen en er zijn geen deadlines. Bent u dus actief als student, promovendi, of onderzoeksverpleegkundige? Schrijf u dan snel in voor de cursus op de website van Coursera. De e-learning is ook geschikt voor meer ervaren onderzoekers en hoogleraren die misschien even een opfriscursus kunnen gebruiken.