De winnaar van de NJV Publicatieprijs 2019 is: Thijmen Nuninga

De NJV reikte op 14 juni de publicatieprijs uit aan Thijmen Nuninga voor het beste wetenschappelijke artikel.

Het artikel van Thijmen Nuninga met de titel Recht, plicht, bevel, verbod is gepubliceerd in het Nederlands Tijdschrift voor Burgerlijk Recht (NTBR 2018/21). In dat artikel gaat Nuninga in op de grenzen van het rechterlijk bevel en verbod. Hoe ver mag een rechterlijk bevel eigenlijk reiken? Kan de rechter vrijuit preventieve maatregelen formuleren of is hij daarbij gebonden door het materiële recht? Nuninga concludeert het laatste: de remedie volgt het recht, niet andersom.

De NJV Publicatieprijs wordt tweejaarlijks uitgereikt voor het beste wetenschappelijke artikel dat een belangwekkende bijdrage aan de theorievorming van het (Nederlands) recht in brede zin heeft geleverd.

Lees hier het volledige artikel.

Stefaan Van den Bogaert en Armin Cuyvers van het Europa Instituut kregen een eervolle vermelding voor het artikel Brexit & de EU: 'You can’t always get what you want …', RM Themis 2018.