Diploma-uitreiking voor interdisciplinaire Master Cyber Security

Op donderdag 7 februari jl. vond op The Hague Security Delta (HSD) de diploma-uitreiking van de executive masteropleiding Cyber Security plaats , een programma van de Universiteit Leiden in samenwerking met de Technische Universiteit Delft en de Haagse Hogeschool. Het diploma werd uitgereikt aan veertien studenten die de opleiding met goed gevolg hebben afgesloten.

Elke afgestudeerde werd naar voren geroepen door de scriptiebegeleider. Deze vertelde een kort verhaal over de reis die is afgelegd door de student om dit diploma te behalen. Enkele malen werden de woorden ‘cum laude’ en ‘paperpotentie’ genoemd, een indicatie dat ook dit cohort een getalenteerde groep is. Zo vertelde een afgestudeerde die anoniem wil blijven, over het enthousiasme van zowel de docenten als studenten: ‘Je leert veel van elkaar en doordat de opleiding kleinschalig is, loop je makkelijk bij een docent naar binnen wanneer je vragen hebt’.

John van Veenhuizen (r)

Multidisciplinair

John van Veenhuizen: ‘Als Hoofd Informatievoorziening bij de Koninklijke Marechaussee heb ik een druk leven. Ik werk 60 uur in de week en het combineren van studie met werk was af en toe best zwaar. Je weekenden zien er vanwege studie soms anders uit dan je eigenlijk zou willen. De executive Master Cyber Security is mij erg goed bevallen. Je richt je op cyber security, maar niet vanuit één perspectief. Dat maakt de studie erg leuk en leerzaam’.

De woorden van John van Veenhuizen werden beaamd door een andere student van het cohort. ‘Deze masteropleiding Cyber Security is multidisciplinair. In de opleiding gaat aandacht uit naar zowel de technologische als juridische, bestuurskundige, economische en psychologische aspecten van digitale veiligheid. Hierdoor leer je om verbanden te leggen’.

De Faculteit Governance and Global Affairs van de Universiteit Leiden feliciteert alle afgestudeerden!