Gezondheidspsychologen Yvette Meuleman en Kaya Peerdeman ontvangen ARPH Awards

Tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de Association for Researchers in Psychology and Health (ARPH) op 15 januari 2019 heeft Kaya Peerdeman de ARPH Young Talent Award gewonnen. De ARPH Best PhD Thesis Award gaat naar Yvette Meuleman.

Yvette Meuleman met Best PhD Thesis Award

Yvette Meuleman: Best PhD Thesis Award

Meuleman presenteerde haar proefschrift: Disease progression and quality of life in patients with chronic kidney disease: the role of health behaviours and illness perceptions. Bij haar proefschrift is ze begeleid door:

• Prof. dr. C.M.J.G. Maes (Universiteit Leiden; Gezondheids-, Medische en Neuropsychologie; promotor)
  • Prof. dr. F.W. Dekker (LUMC; Klinische Epidemiologie; promotor)
  • Dr. S. van Dijk (Universiteit Leiden; Gezondheids-, Medische en Neuropsychologie; co-promotor).

Op dit moment is Meuleman werkzaam als postdoctoraal onderzoeker op de afdeling Klinische Epidemiologie van het LUMC.

Kaya Peerdeman: Young Talent Award

Peerdeman valt als eerste de eer te beurt deze nieuwe ARPH prijs voor jong onderzoekstalent in ontvangst te nemen voor haar onderzoek naar de rol van verwachtingen in de ervaring van lichamelijke klachten.

Andrea Evers overhandigt ARPH Young Talent Award aan Kaya Peerdeman