Yvonne Erkens geeft lezing tijdens conferentie in Kopenhagen

Yvonne Erkens (universitair hoofddocent Sociaal recht) heeft op 24 november 2018 een lezing gegeven tijdens de Annual Meeting of the European Association of Labour Court Judges (EALCJ) in Kopenhagen.

De EALCJ is een onafhankelijk orgaan dat zich inzet voor de bevordering van informatie en contacten op het gebied van het arbeidsrecht. Het lidmaatschap staat open voor arbeidsrechters uit alle huidige en voormalige lidstaten van de EU. Gerrard Boot hoogleraar Sociaalrecht is secretaris generaal van de EALCJ.

Het thema van de bijeenkomst was “Access to Justice’.  Yvonne Erkens heeft dat thema belicht vanuit het perspectief van schending van fundamentele arbeidsrechten in mondiale supplychains. Wie heeft ‘access to remedy’, waar en hoe?

European Association of Labour Court Judges (EALCJ)
Ppt-slides