Drie topopleidingen volgens Keuzegids

De bacheloropleidingen Taalwetenschap, Religiewetenschappen en Oude Nabije Oosten-studies zijn door de Keuzegids Universiteiten 2019 beloond met het predicaat topopleiding.

Taalwetenschap, Religiewetenschappen en Oude Nabije Oosten-studies topopleiding in Keuzegids Universiteiten 2019

Topopleiding

Taalwetenschap is een aanrader, “een echte topopleiding met een uitdagend lesprogramma dat staat als een huis”. Over Religiewetenschappen oordeelt de keuzegids: “Leiden krijgt een extra complimentje voor het samenhangende programma”. En bij Oude Nabije Oosten-studies leren de studenten “hoe ze zelfstandig onderzoek kunnen doen, en oefenen ze met kritisch lezen en schrijven”.

Koploper

Russische studies voert de ranglijsten van het vakgebied aan. Docenten Russische studies zijn volgens studenten “didactisch sterk en geven fantastische begeleiding”. De opleiding is ook “prima studeerbaar” en krijgt grote complimenten van de experts van de NVAO.

De Keuzegids is een onafhankelijke gids en zet alle (bachelor)opleidingen per vakgebied bij elkaar zodat studiekiezers makkelijk kunnen vergelijken. Opleidingen die zeer goed scoren verdienen het predicaat ‘Topopleiding’. De gids baseert de resultaten onder meer op de mening van studenten (via de Nationale Studenten Enquete) en op die van experts (via de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO))Bron: Keuzegids Universiteiten 2019