Jeroen Romeijn wint Best Paper Award op ECPR 2018

De moderatoren en voorzitters van de ECPR hebben de winnaars bekend gemaakt van de Best Paper Awards.

Best Paper Award

In de categorie ''Early Career Scholar'', ontvangt Jeroen Romeijn de Best Paper Award voor zijn paper getiteld: “Reaching an agreement: Interest group preference attainment during coalition formation negotiations”. In de ogen van de jury laat het paper de rol van groepen zien na de verkiezingen, en is onder de indruk van de rigoreuze analyse, de kwalitatief hoogwaardige resultaten en het publicatie- potentieel van de bevindingen.

Jeroen Romeijn

Jeroen Romeijn is een promovendus aan het Instituut Bestuurskunde van de Faculteit Governance and Global Affairs in Den Haag.  PhD candidate at the Institute of Public Administration of The Faculty of Governance and Global Affairs in The Hague. Als promovendus bij het Deens-Nederlandse GovLis project is zijn onderzoek vooral gericht op de relatie tussen publieke opinie en beleid. In andere woorden: krijgt het publiek in democratische systemen het beleid wat het wil? Meer specifiek richt zijn werk zich op de verschillende manieren waarop verschillende politieke partijen en regeringen de bevolking representeren.